سفارش تبلیغ
صبا ویژن


همایش ملی شعر محتشم به عنوان یکی از برنامه‌های نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی با حضور علی موسوی گرمارودی و دیگر شاعران برجسته کشور در دانشگاه کاشان برگزارشد.
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگاران گفت: این همایش ملی با شعرخوانی 26 شاعر ملی و کاشانی از جمله علی موسوی گرمارودی،عباس خوش عمل کاشانی ، حمیدرضا شکارسری، سعید بیابانکی،جعفر رسول زاده ، علیرضا رجبعلی زاده، علی اصغر صائم کاشانی، مهدی فرجی و حامد عسکری ، حسنا محمد زاده ،علیرضا شیدا  برگزارمی شود.

مصطفی جوادی مقدم، حضور این شاعران برجسته در مقبره محتشم کاشانی در قالب بافت گشت و بازدید از آثار و ابنیه تاریخی کاشان را یادآورشد و گفت:حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری بواسطه برگزاری این کنگره بین‌المللی فرصت مغتنمی در معرفی و شناسایی کاشان به عنوان پایتخت شعر آیینی و تبدیل به قطب فرهنگی است.

وی، با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی در ساعت 8 صبح روز شنبه 14 اسفند و برگزاری این کنگره به مدت دو روز درتالار غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزد اسلامی این شهرستان افزود: آیین افتتاحیه با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، روسای دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان، امام جمعه و نماینده کاشان و سخنرانان داخلی و خارجی برگزارخواهد شد.

به‌گفته‌وی، بخش علمی  کنگره نیز این از حضور سخنرانان و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی  از جمله دکتر عارف نوشاهی از پاکستان، ارائه مقاله لوزانسکی از آمریکا که متاسفانه خودشان امکان حضور در این کنگره را ندارند و دکتر قیر لانگیج حجابی از ترکیه بهره‌مند است.

رییس کمیته اطلاع رسانی و رسانه نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور سخنرانان و اساتید مسلم آن در کشور، همایش‌های کنگره از جمله همایش همایش سراسری شعر و ذکر با حضور چهره‌های شاخص ملی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع)، برپایی نمایشگاه‌های آثار خوشنویسی و عکاسی با حضور اساتید کشوری صاحب فن در این رشته‌های هنری، حضورتعداد زیادی از شاعران نام آشنای کشور و رو نمایی از سردیس محتشم کاشانی و نامگذاری میدانی به نام این شاعر مرثیه سرا در محله محتشم را از برنامه‌های پرمحتوا و کیفی کنگره طی روزهای 14 تا 15 اسفند در دانشگاه آزاد کاشان برشمرد.

جوادی مقدم،تصریح‌کرد: این کنگره با پنج پنل تخصصی زندگی و اندیشه محتشم کاشانی، کتاب شناسی و نسخه شناسی، هنرهای آئینی، مردم شناسی دینی و اوضاع فرهنگی اجتماعی کاشان در دوره محتشم برگزارمی‌شود.

وی، برگزاری همایش سراسری شعر و ذکر با حضور حاج علی انسانی و حاج غلامرضا سازگار از اساتید مسلم و برتر شعر آینی و ذاکر اهل بیت(ع) را خاطرنشان‌کرد و گفت: این همایش از ساعت 16 تا 18  روز شنبه 14 اسفند در حسینیه حضرت ابالفضل(ع)خیابان امام خمینی (ره) کاشان برگزارمی‌شود.

به‌گفته‌وی،این کنگره با همکاری برخی از اعضای نهادهای علمی کشور از جمله فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی،اساتید ادبیات و نسخه شناسی دانشگاه های تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، سمنان، کاشان و همدان برگزارمی‌شود.

جوادی مقدم،با اشاره به مساعدت سازمان‌ها و ادارات شهرستان کاشان و همفکری و هم اندیشی با استادان صاحب فن و هنروران و دانش پژوهان در برگزاری این کنگره علمی ادبی گفت:امید است دستاوردهای این کنگره بتواند در راستای تبیین شخصیت محتشم کاشانی، شعر آیینی و هنرهای ایرانی اسلامی و معرفی کاشان به عنوان پایتخت شعر آیینی کشور گام مهم و موثری بردارد.

وی در پایان،دکتر اصغر دادبه و دکتر علی میرانصاری دو تن از مسوولان بخش ادبیات مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی را از دبیران علمی این کنگره عنوان کرد و گفت: وی در پایان با اشاره به سخنرانی دکتر فتح‌الله مجتبایی و  دکتر علی یونسی با موضوع نقش هنر مرثیه‌سرایی در تعمیق مذهب شیعه در نشست دبیران افتخاری آیین افتتاحیه تصریح‌کرد:مراسم اختتامیه کنگره نیز با تقدیر از صاحب مقالات برتر و اهدای جوایز به آنها ساعت 10 الی 12 روز یک شنبه 15 اسفندبرگزار خواهد شد.

همایش ملی شعر محتشم از سری برنامه های نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی با اجرای رضا رفیع و تقدیر از عباس خوش عمل کاشانی به عنوان شاعر پیشکسوت دیار سهراب و کمال الملک برگزارشد.




تاریخ : شنبه 95/12/14 | 8:36 عصر | نویسنده : عباس خوش عمل کاشانی | نظر